شرکت آچار فرانسه
شرکت آچار فرانسه
خدمات اینترنتی آچار فرانسه طراحی سایت آچار فرانسه

کنسرت گروه دنگ شو در تهران ۲۴ مرداد ۹۵

کنسرت گروه دنگ شو در تهران ۲۴ مرداد ۹۵

محل برگزاری: تهران برج میلاد   |   تاریخ برگزاری : ۲۴ مرداد ۹۵

قیمت بلیط : [۱۳۰۰۰۰ – ۳۵۰۰۰] تومان

کنسرت گروه دنگ شو در تهران 24 مرداد 95

کنسرت گروه دنگ شو در تهران ۲۴ مرداد ۹۵

بیوگرافی گروه دنگ شو :

مهم ترین اتفاق موسیقی چند روز اخیر، مجوز گرفتن اولین آلبوم گروه محبوب “دنگ شو” بود. موسیقی تلفیقی در ایران به صورت حرفه ای اش که امروز طرفدار زیادی پیدا کرده از سال ۱۳۸۶ کلید خورد. زمانی که برادران شجاع نوری، رضا و طاها به فکر افتادند ترانه های فولکلور ایران را با سازبندی ها و تنظیم های متفاوت اجرا کنند. یکی از اولین کارهایشان “یواش، یواش، پرسون پرسون اومدم در خونه تون” بود. برای مخاطب آن سالها یک اتفاق بود که نغمه های آشنا را با سازهایی مانند ساکسیفون و پرکاشن بشنود. “دنگ شو” از ابتدای تشکیل تا مهر ۱۳۹۳ که بالاخره توانست مجوزهای ارشاد را بگیرد و اولین آلبومش را به صورت رسمی در ایران منتشر کند، مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد.

 

“دنگ شو” از کجا آمد؟

سال ۱۳۸۳ که پسران علیرضا شجاعنوری، تهیه کننده مشهور سینما تصمیم گرفتند رویکرد جدیدی به موسیقی داشته باشند، هنوز چیزی به اسم موسیقی تلفیقی در ایران جا نیفتاده بود. تازه چند سالی بود که موسیقی پاپ جان گرفته بود و هنوز کسی به سبک های دیگر فکر نمی کرد به خصوص آهنگ هایی با تنظیم هایی که گاهی شبیه جاز می شود و اصلا به موسیقی ما شباهتی ندارد. رضا و طاها شجاع نوری به فکر افتادند به ترانه های ایرانی نگاه جدیدی داشته باشند. رضا پیانو میزد و طاها ساکسیفون. دو سالی طول کشید تا توانستند ایده شان را اجرایی کنند و سرانجام سال ۱۳۸۵ گروه را با نام “دنگ شو” به ثبت رساندند.

همین اسمش کلی کنجکاوی برانگیز بود. اوایل یکسری فکر میکردند که “شو” در اسم گروه به معنای نمایش است اما “دنگ شو” در حقیقت جمله ای امری است به معنای: بی خبر)دیوانه و مدهوش( شو…اعضای گروه برای توضیح درباره اسم “دنگ شو” همه جا به شعر مولانا ارجاع میدادند که: “ای روح اینجا مست شو/ ای عقل اینجا دنگ شو.” سال ۱۳۸۶ اولین کنسرت شان را در فرهنگ سرای ارس باران اجرا کردند.

یکی از عوامل مهم در شناخته شدن اعضای گروه محبوبیت آنها میان سینمایی ها و مطبوعاتی ها بود که دلیلش فعالیت طاها و البته پدرشان در سینما بود و این فرصت را فراهم کرد در افتتاحیه جشنواره فجر، جشن خانه سینما و جشن تصویر سال برنامه اجرا کنند. در حقیقت “دنگ شو” موفق شدند با ایده های جدیدشان جامعه روشن فکری ایران را فتح کنند و از طریق آنها به عامه مردم به خصوص قشر جوان تحصیل کرده معرفی شوند.

حالا دیگر کنسرت هایشان آنقدر طرفدار دارد که در عرض یک روز تمام بلیت هایش فروخته شود. گروه های تلفیقی دیگر به نوعی وامدار اولین گامی هستند که “دنگ شو” برداشت. البته گروه “پالت” به جز این، امید نعمتی خواننده سابق گروه “دنگ شو” را هم از آنها گرفته است. “دنگ شو” کم کم از مرزهای ایران فراتر رفت و حتی برای پادشاه تایلند هم به مناسبت روز جهانی مولانا اجرایی داشتند. آنها کنسرت های زیادی در شهرهای اروپایی برگزار کرده اند و حتی در آمریکا هم کنسرت داشته اند.

کنسرت گروه دنگ شو در تهران ۲۴ مرداد ۹۵

همچنین ببینید

کنسرت محسن یگانه سالن میلاد نمایشگاه تهران مهر ماه

کنسرت محسن یگانه سالن میلاد نمایشگاه تهران مهر ماه محل برگزاری : سالن میلاد نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ جدید